Your partner for language training, cross cultural programs and communication seminars

enfrnl

Aanbod

Communication Seminars

Public Speaking

Spreken voor een groep gaat om het vasthouden van aandacht, het creëren van geloofwaardigheid, het overbrengen van emotie en – heel vaak – het initiëren van actie bij uw toehoorders. Dit is de essentie van zowat elke presentatie; of het nu een powerpointje van 5 minuten is op een blauwe maandagochtend, of de presentatie van uw leven bij een potentiële klant. U wil uw publiek altijd en overal kunnen betoveren.

Voor wie?

- U geeft regelmatig presentaties op het werk?
- U hebt binnenkort een levensbelangrijk project dat u moet presenteren aan een potentiële klant?
- U moet vaak (onaangekondigd) spreken voor groepen mensen?

Antwoordt u “ja” op een van deze vragen? Schrijf u dan zeker in voor onze opleiding “publiek spreken en presentatietechnieken”. Zelfs mensen met veel presentatie-ervaring kunnen nog heel wat opsteken tijdens dit seminarie.

Bij Lógos Languages geven we u de technieken mee die u in staat stellen om keer op keer een professionele presentatie van topniveau neer te zetten.

Onze seminaries “presentatietechnieken” zijn steeds maatwerk, en focussen 100% op de deelnemer(s) in kwestie. Verwacht u dus aan een uitgebreide analyse van uw behoeftes en een seminarie op maat daarvan. Maatwerk houdt onder andere ook in dat wij de trainer uitkiezen van wie we denken dat diens expertise het beste aansluit bij uw verwachtingen.

Zoals gezegd is geen enkel seminarie ooit hetzelfde, maar hier hebt u toch een kort overzicht van wat u zo ongeveer kan verwachten;

- efficiënter voorbereiden in minder tijd,
- omgaan met stressfactoren,
- technieken tijdens de presentatie (gebruik van intonatie, lichaamstaal,…)
- rollenspelen
- video-analyse van de deelnemers (eventueel)

Back to top

Assertiviteitstraining

In onze hedendaagse competitieve wereld is het van essentieel belang om voor zichzelf te kunnen opkomen. Assertieve personen beheersen als geen ander de kunst om hun mening en wensen op een eerlijke, directe en niet-agressieve manier te uiten. Tegelijk hebben zij hierbij aandacht voor de gevoelens van anderen. Het is soms balanceren op een slappe koord, en er is een waaier aan verschillende vaardigheden noodzakelijk om echt assertief te zijn. Maar in een notendop draait het hierom: zelfvertrouwen (opkomen voor jezelf) en respect (voor de andere).

Assertiviteit is gaan voor een win-win. Het draait om eerlijke en open communicatie waar beide partijen beter van worden.

Onze seminaries over assertiviteit zijn maatwerk, en er gaat dus steeds een intakegesprek met de deelnemer(s) aan de training vooraf.

Tijdens een cursus assertiviteitstraining komen onder andere de volgende zaken aan bod;

- passief / agressief / passief-agressief
- leer je eigen stijl kennen
- assertief luisteren
- lichaamstaal
- je boodschap assertief overbrengen

Assertieve mensen hebben doorgaans een betere relatie met collega’s, klanten en leveranciers dan niet-assertieve mensen, en behalen bijgevolg betere resultaten. Assertief worden doe je niet zomaar. Vaak is het een proces dat veel zelfreflectie en oefening vergt. Laat ons u hiermee helpen…

Back to top

Business Seminars

Change management

Het is een cliché als een huis, maar stilstaan is achteruitgaan. Hoe moeilijk dat soms ook is, we zijn als individu verplicht om te allen tijde mee te evolueren met veranderingen in de maatschappij. Ook bedrijven zijn verplicht om zich aan te passen aan nieuwe realiteiten. Verandering op bedrijfsniveau is gewoonlijk een echt proces dat op een professionele en doordachte manier moet aangepakt worden, zeker wanneer de impact op het personeel significant is. Makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard, want hoe gebeurt dit nu het beste?

Tijdens het seminarie change management voor leidinggevend personeel laten wij managers kennismaken met de negatieve gevoelens die verandering soms kan oproepen, en reiken we hen de middelen om de negatieve flow om te zetten in positieve energie en hun team op een efficiënte en proactieve manier naar een toekomstige situatie te leiden.

Voor wie?

- Gaat uw organisatie doorheen een proces van verandering?
- Merkt u dat die verandering een negatief gevoel opwekt bij uzelf of bij uw collega’s?
- Slaagt u er niet in deze negatieve emoties om te keren?

Zegt u “ja” op een van bovenstaande vragen? Dan is een seminarie omgaan met verandering iets voor u.

Elke opdracht, elke firma, elk veranderingsproces is anders. Een gedetailleerde analyse van de behoeftes is meer dan ook essentieel voorafgaand aan het seminarie. Onze experts draaien met plezier zelfs een dagje mee bij u in de firma om echt de subtiliteiten te leren kennen.

Train the trainer

Het seminarie train-the-trainer wil trainers de kneepjes van het vak bijbrengen.

Tijdens deze opleiding komt u onder andere te weten :
- hoe u leerstof op een boeiende en interactieve manier overbrengt,
- Hoe u uw studenten gemotiveerd houdt gedurende het hele leerproces,
- Hoe u professioneel en gestructureerd didactisch materiaal maakt,
- Hoe u omgaat met « moeilijke » studenten en weerstand,
- Hoe u een presentatie geeft die studenten van begin tot einde bij de les houdt.

Dit zijn maar een aantal onderwerpen die aan bod komen tijdens dit seminarie.

Dit seminarie richt zich in eerste instantie op beginnende trainers, maar de inhoud kan zonder probleem aangepast worden om te beantwoorden aan de behoeftes van meer ervaren opleiders.

Preventie van stress en burn-out

De preventie van burnout en stress zijn een van de belangrijkste uitdagingen van moderne ondernemingen. Onderzoek heeft aangetoond dat niet minder dan 1 op 10 werknemers met een reële burn-out te kampen heeft (bron : Securex). De gevolgen zijn uiteraard niet te onderschatten voor alle betrokkenen. Werknemers krijgen zware gezondheidsproblemen en zijn weken en maanden buiten strijd. Werkgevers voelen dit op hun beurt dan weer op het organisatorische en financiële vlak.

Het volgen van een seminarie preventie van stress en burn-out is een belangrijke stap bij het implementeren van een preventiebeleid in de onderneming.

Tijdens deze opleiding komt u onder andere te weten :

- wat de oorzaken van stress en burn-out zijn,
- wat het verschil is tussen depressie en burn-out,
- hoe u burn-out kunt erkennen in een vroegtijdig stadium,
- welke medewerkers in het bijzonder lopen een verhoogd risico op burn-out,
- hoe u een preventiestrategie in uw onderneming kunt ontwikkelen,
- hoe u een ommekeer in uw organisatie kan teweegbrengen op het vlak van stress en burn-out.

Deze opleiding richt zich voornamelijk op CEOs en (HR-)managers die van preventie van stress en burn-out een prioriteit willen maken. Ook werknemer die meer willen weten over burn-out zijn welkom op dit seminarie.

Onderhandelingstechnieken

Onderhandelen is belangrijk! Bedrijven (en mensen) die succesvol zijn, verstaan de kunst nu eenmaal om hun zakendeals uitstekend te onderhandelen.

Onderhandelen gaat niet om « winnen ». Het gaat erom afspraken te sluiten waarin alle partijen zich kunnen vinden. Immers, iedereen moet achter het onderhandelde akkoord staan als de objectieven bereikt willen worden. Wij geven u de onderhandelingstechnieken mee die maken dat de kloof tussen partijen op een efficiënte manier gedicht wordt. Het ultieme objectief is dat er een akkoord wordt gesloten waarbij iedereen wint, en niemand verliest.

Tijdens deze opleiding komt u onder andere te weten :

- wat onderhandelen precies is,
- hoe u uw onderhandelingen kunt voorbereiden en plannen,
- hoe u andere mensen kan overtuigen,
- hoe u uw onderhandelingsstrategie kan verbeteren,
- welke onderhandelingstechnieken er precies bestaan, en hoe u zich kunt aanpassen afhankelijk van de situatie,
- hoe u kan toewerken naar een echte win-win,
- …

Net zoals tijdens al onze seminaries wordt er ook in dit seminarie bovendien volop gebruik gemaakt van rollenspelen.

Dit seminarie richt zich vooral op mensen die voor hun job regelmatig in situaties terchtkomen waar onderhandelen van belang is.

Communicatie voor de verkoper - verkoopstechnieken

Je hoort het wel vaker : « Verkopen is iets dat je kan, of niet kan. » « Je hebt het in je, of niet. »

Wij geloven hier niet in. Iedereen die gemotiveerd is, kan verkopen. Toch gebeurt het dat ook gemotiveerde verkopers tegenvallende resultaten boeken. Verwonderlijk, denkt u? Helemaal niet. Heel veel mensen in een commerciële functie hebben nooit formele verkoopstraining gekregen. Zij zijn in het verkoopsvak gerold en hebben niet echt een zicht op het veelvoud aan verkoopstechnieken dat er bestaat. Zij en blijven dus worstelen om hun targets te behalen. Een gevecht tegen de bierkaai…

Ons seminarie « verkoopstechnieken » doorbreekt deze vicieuze cirkel. U kan zich onder andere verwachten aan de volgende onderwerpen :

- een eerste indruk maken,
- gedragingen van een succesvol verkoper,
- leads genereren,
- het product verkopen = uzelf verkopen - market uzelf schaamteloos,
- het opzetten van een aangepaste strategie om je verkoopsobjectieven te behalen (en jezelf te overtreffen),
- inzicht in verkoopstechnieken,
- actief luisteren,
- …

Het seminarie verkoopstechnieken richt zich op zowel beginnende als meer ervaren verkopers.

© Lógos Languages. All rights reserved.

Webdesign by VHDesign